tamar1. Als je als gespreksleider het eerste leerdoel noemt en wacht tot iemand begint met vertellen… maar dat niet gebeurt. *pijnlijke stilte*

2. Als je het woord souffle uitspreekt als soufflé en de onderwijsgroep half begint te lachen en ze je daarna verbeteren dat je het uit moet spreken als souffel.

3. Betrapt worden door je tutor als je tijdens de voorbespreking zit te facebooken, oeps!

4. Smoesjes moeten verzinnen als de gespreksleider aan je vraagt of je nog iets over dat leerdoel had: ‘Ik had niet begrepen dat we het zo diep moesten uitwerken.’

5. Als je de 1e onderwijsgroep van het blok hebt in een nieuwe kamer en je alle deuren af moet om te kijken waar de goede kamer is.

6. In slaap vallen……

7. Als je tutor erg anti-mobieltjes is en jij vergeten bent om je telefoon op stil te zetten. En dan begint ie natuurlijk op een bepaald moment te piepen. Gevolg: boze blikken of een opmerking. Sorry not sorry.

8. Jarig zijn op de dag van de onderwijsgroep, maar alleen maar met semi-bekenden zitten, die het niet weten. Totdat er plots iemand binnenkomt die het wel weet, waardoor de rest van de groep je ook maar begint te feliciteren.

9. Als je op het bord moet gaan tekenen en je het idee hebt dat iedereen naar je achterste kijkt.

10. Dat je aan je verhaal begint, maar je merkt dat iedereen afhaakt en er niks meer van snapt (en jijzelf eigenlijk ook niet?) , maar je ook niet midden in je verhaal kan stoppen en dus maar je verhaal zo snel mogelijk af probeert te maken.

11. Als je notulist bent en niet weet hoe je een woord moet schrijven, het vervolgens fout schrijft en alle menselijke spellingsverbeteraars in je onderwijsgroep je erop wijzen hoe je het WEL had moet schrijven.